סאטירה

הדילדו המקראי הראשון

יש חדש תחת השמש: בחפירות ארכאולוגיות שנערכו בדרום תל אביב התגלה גליל חרס בצורת איבר מין גברי, שמתוארך לתקופתו של שלמה המלך, במאה העשירית לפני הספירה. "אנחנו מאמינים שמדובר באיבר מוקשה לצורך סיפוק עצמי, או במילים אחרות – דילדו מקראי", אומרת הארכאולוגית האחראית על החפירה, פרופ' חיותק'ה שפיץ.

כפי שמתרחש פעמים רבות בעולם הארכאולוגיה, התגלית המסעירה נחשפה לעולם בדרך מקרה. הפעם הייתה זו פשיטה משטרתית על בית בושת בדרום תל אביב, במהלכה שם לב אחד השוטרים כי כלב רחוב מנסה לחפור עצם זר בחצר האחורית. השוטר, שבדיוק סיים לשכב עם אחת הזונות בתמורה לשחרורה, ירד אל החצר בתקווה למצוא סמים מוחבאים אותם יוכל להחרים ולמכור.

"איך שאני מעיף משם את הכלב בבעיטה אני קולט משהו שנראה כמו קצה של זין ענק", הוא משחזר. "ניסיתי לשלוף את הזין מהקרקע, אבל ראיתי שהוא תקוע ממש חזק. לא רציתי לשבור אותו, אז משכתי והחזרתי, ומשכתי והחזרתי, ומשכתי והחזרתי, ככה איזה חמישים פעם – אבל הזין הזה לא יצא, וכבר ממש כאבו לי הידיים".

כאשר הוא נואש מניסיונותיו לשלוף את איבר המין, הוא ביקש סיוע בקשר המשטרתי. "הגיע חבר שלי יוסי, שגם הוא בדיוק גמר עם הזונות, וביחד ניסינו להוציא אותו", מתאר השוטר הנמרץ. "כל אחד מאיתנו תפס בצד אחר וביחד עבדנו עליו, אבל הפעלנו כנראה יותר מדי כוח והכיפה נשברה".

מחשש פן יגרמו נזק נוסף לפין החרס, פנו השוטרים אל המחלקה לארכאולוגיה באוניברסיטת תל אביב, ששלחה למקום את ד"ר חנן גלם. "כשהגעתי למקום ראיתי את הממצא בולט מהקרקע כשהשוטרים מנסים להדביק את הכיפה באמצעות רוק", מספר ד"ר גלם. "השתמשתי בדבק ארכאולוגי מיוחד כדי להדביק את הכיפה חזרה למקום, וסגרנו את המקום בפני סקרנים ועוברי אורח. אחר כך דיווחתי על התגלית לפרופ' שפיץ, והיא ארגנה צוות עבודה שיעסוק בחפירות".

ד"ר גלם מציין כי העבודה ארכה מספר ימים, משום שאיבר המין היה, כך מסתבר, ארוך במיוחד. "לא משנה כמה חפרנו סביבו, לא הצלחנו להגיע לביצים", הוא מתאר. "בכל פעם שרצינו להרים ידיים פרופ' שפיץ הייתה מדרבנת אותנו אומרת לנו: 'לא משאירים זין ביד בלי הביצים', וזה היה נותן לנו את הדחיפה להפשיל שוב שרוולים ולעבוד על האיבר. בסוף, כפי שאתם יודעים, הוצאנו את הכל".

לדברי פרופ' שפיץ, מדובר ככל הנראה באביזר מין ששימש את נשות המלך שלמה, והוא נבנה על פי המידות של אחד העבדים מארץ כוש. "יש בספר 'קהלת' פרק ג' אזכור של אביזר המין בפסוק 'לכל, זמן; ועת לכל חפץ, תחת השמיים'. על פי ההשערה שלנו, הנשים כנראה היו מאוכזבות מגודל האיבר של שלמה, אז הן נהגו להתאסף מחוץ לארמון ולהעביר את הדילדו מאחת לשנייה. הן היו בטוחות ששלמה לא יודע מזה, אבל הוא כנראה גילה את זה בשלב מסוים ונהנה לצפות בהן מהחלון בזמן שהוא מענג את עצמו", מספרת כלת פרס ישראל לארכאולוגיה.

כאשר היא נשאלת האם דילדו ענק עשוי חרס לא פגע בחלקים האינטימיים של נשות שלמה, פניה מרצינות ומצחה נחרש קמטים. "אנחנו עדיין לא בטוחים לאן הן בדיוק דחפו אותו", מסכמת פרופ' שפיץ.

לקריאה נוספת על זקפה לאומית

דילדו מקראי
מגוון דילדואים היסטוריים במשרדה של פרופ' שפיץ
מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s